donderdag 22 september 2011

Kijk en vergelijk: Nudes

Nude is dé meest verkochte nagellak kleur. Er zijn veel verschillende tinten verkrijgbaar en het hangt natuurlijk van je huid af welke kleur voor jou het best werkt.
Ik heb er 5 voor je geselecteerd om te vergelijken.


- Glamour, Herome- Mona Lisa Is Staring Back, Catrice
- Cotton Candy At Eiffel Tower, Catrice
- Moulin Rouge Light, Catrice
- Rosé, Essence

Ik heb de lakjes vergeleken na een eerste- en tweede laagje lak. Op de foto hiernaast zie je het resultaat met één laagje lak en op de foto hieronder zie je het resultaat na twee laagjes.

Glamour, Herome (pink)Laat ik beginnen met het flesje, dit heeft namelijk nog een extra functie. Herome heeft de dop van het flesje een zachte punt gegeven die qua materiaal en vorm gelijk is aan een bokkepootje. Je kunt deze dop dus ook gebruiken voor het onderhouden van je nagelriemen, een leuk detail. Het lakje lakt prettig door het lange kwastje en is na één laagje goed dekkend. Ik vind hem persoonlijk wat aan de lichte kant voor een echte nude, maar de kleur geeft wel een verzorgde uitstraling. Ook de houdbaarheid van de lak is goed, na 5 dagen dragen (zonder topcoat!) begon hij pas te chippen.
Een fijne lak dus om in je collectie te hebben.
Glamour is verkrijgbaar bij o.a. Douglas, Trekpleister en Kruidvat voor €11,80.

Mona Lisa Is Staring Back, Catrice (ringvinger)
Dit lakje komt uit de Ultimate Nudes collectie van Catrice, de namen van deze collectie zijn geïnspireerd op een aantal Franse trekpleisters. Ik vind de Ultimate Nudes niet super fijn lakken, het gaat wel maar ze zijn eigenlijk net wat te dik. Ik heb ze dus aangelengd met nagellak verdunner. Het kwastje van de catrice lakken is een prettig, lang kwastje waarmee je de lak makkelijk over je nagel verdeelt. 
Dit lakje vind ik qua kleur toch wel echt een nude, zeker na één laagje. In de lak zijn hele fijne gouden glitters verwerkt wat een mooie, luxueuze shimmer geeft. De houdbaarheid van de ultimate nudes is redelijk, 2 dagen zonder en 3 dagen mét topcoat.
Al met al een prima nude mits je een verdunner in huis hebt.
Mona Lisa Is Staring Back is verkrijgbaar bij Kruidvat voor €2,49.

Cotton Candy At Eiffel Tower, Catrice (middelvinger)
Ook dit lakje komt uit de Ultimate Nudes collectie van Catrice. Het heeft dezelfde nadelen die Mona Lisa Is Staring Back heeft, namelijk dat hij net even te stroperig is. Daarom heb ik ook aan dit lake verdunner toegevoegd.
De kleur vind ik erg mooi, hij komt wat in de buurt van een whitner. Deze nude draag ik het meest.
Cotton Candy At Eiffel Tower is verkrijgbaar bij Kruidvat voor €2,49.

Moulin Rouge Light, Catrice (wijsvinger)
Nog een lakje uit de Ultimate Nudes collectie. Ik vind deze lak wel érg stroperig, zelfs na verdunnen blijft hij strepen trekken. Een moeilijke lak dus. Ik vind het ook niet echt een nude kleur, het is eerder peach. Ik ga hem vast nog wel eens in een nailart gebruiken maar als nude zal ik hem niet dragen. Misschien dat deze lak bij een donkerder huid beter uitkomt.
Moulin Rouge Light is verkrijgbaar bij Kruidvat voor €2,49.

Rosé, Essence (duim)
Eigenlijk is dit geen nude maar een whitner, toch wilde ik hem vergelijken met andere nudes omdat hij vergelijkbaar is met Cotton Candy en Glamour.
In eerste instantie was ik al bang dat ik weer een streperig lakje te pakken had. Maar dit valt mee, eenmaal op je nagels vloeien de strepen weer in elkaar over en heb je een egale dekking.
Ik vind het lakje in één laagje het mooist omdat hij dan net wat subtielen (meer nude) is.
Dit lakje houdt ongeveer 3 dagen.
Al met al een fijne lak, voor een lage prijs.
Rosé is verkrijgbaar bij Kruidvat voor €1,99

Liefs,

Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten