woensdag 26 oktober 2011

Swatch: eigen nagellak!

Yes! Yes! Yes! Eindelijk heb ik mijn eerste eigen nagellak gemaakt!

Ik had een bepaald kleurtje in mijn hoofd wat ik maar nergens kon vinden. De oplossing? Zelf mengen!






Eigenlijk is het te simpel voor woorden, men neme:

-een leeg, schoon, nagellak flesje (aceton comes in handy).
-verschillende kleuren en topcoats om te mengen.
-een CD.
-een kwastje.

Op de CD bracht ik verschillende combinaties nagellak aan, met het kwastje mengde ik ze en lakte het mengsel vervolgens op mijn nagel om te kijken hoe het zou uitpakken. In de zelfde verhoudingen bracht ik de lakjes in het flesje en klaar! Uiteindelijk zijn daar twee eigen kleuren uit gekomen waarvan dit er een is. En ik ben er zo blij mee!

Ik noem de kleur Steelblue, het is een lichtblauw/grijzig tintje met een semi-matte topcoat. Er zit een bijzondere shimmer in die een prismatisch effect geeft (helaas niet te fotograferen).
Nog wel een puntje van verbetering is de lakbaarheid, de lak droogt eigenlijk net te snel waardoor hij niet lekker lakt. Ook de houdbaarheid moet beter, na een dag al chips oei! Maar verder is hij supertje mooi!

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie zelf ook nagellak mengen?

Liefs,

Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten