vrijdag 23 september 2011

Swatch: donkerblauw van Hema en Blue addicted, Essence



Over het lakje Blue addicted van essence had ik al veel gehoord. Sommigen zijn heel positief over dit lakje, anderen valt het erg tegen.



Het is een glitterlakje met een transparante basis. Dit is nu juist het punt waar veel mensen over vallen, het lakje dekt niet. Dit probleem is natuurlijk prima te verhelpen door er een lakje onder te dragen. Ik heb ervoor gekozen een donkerblauwe lak van Hema te gebruiken, op de kwaliteit van dit lakje zal ik dalijk terug komen.
Blue addicted's sterke punt zijn zijn glitters. Het lakje heeft fijne, vierkante glitters en grotere blauwe en groene glitters. Het geeft een beetje hetzelfde idee als een flakie lak.
Door alle glitters krijgt de lak wel een onregelmatig oppervlak, dus een topcoat is zeker aan te raden.

Ik denk dat er wel spannende combinaties te maken zijn met dit lakje, voor nu heb ik hem echter uitgetest op zijn eigen basiskleur.

Voor deze kleur heb ik een lakje van de Hema gebruikt. De lak van Hema is altijd heel fijn; goed gepigmenteerd, lakt daardoor vaak in één laagje dekkend en is ook goed houdbaar. Ik ben minder tevreden over het korte kwasje waarmee je de lak op je nagels moet zien te krijgen. Het gaat wel, maar het is wat meer gedoe dan bij andere lakken. Wat ook jammer is is dat Hema niet veel spannende kleuren heeft.
Dit is een, niet zo heel bijzondere, donkerblauw. Je kunt hem goed gebruiken als basiskleur voor nailart.

Blue addicted is verkrijgbaar bij de grotere Kruidvat filialen (mét essence nail-art schap) voor €1,29 en de Hema lak is verkrijgbaar voor €3,95.

Liefs,

Saskia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten