zaterdag 15 oktober 2011

Nailart: Raven

Ik had net de swatch geschreven van Khaki Perry  toen ik bedacht dat dit lakje ook wel heel mooi zou staan onder een crackle...

Crackle nagellak (a.k.a. shatter, craquele, graffiti) is al sinds 1998 op de markt, maar het begint nu pas echt een hype te worden. En terecht, je kunt er heel leuk mee spelen en het is super makkelijk.

Crackle nagellak is eigenlijk een mislukte nagellak. Na het opbrengen begint de nagellak te krimpen en laat los van de ondergrond (een ander laklaagje). Je krijgt dan een effect wat sommige mensen vergelijken met gescheurde aarde.

Je kunt crackle op verschillende manieren lakken. Als je gewoon rechtdoor lakt krijg je dit effect:


of dit effect:
(excuses voor de slechte kwaliteit foto's, ze zijn oud)

Maar je kunt de lak ook zig zaggend (is dat een werkwoord?) over je nagels aan brengen, dan krijg je dit effect:


Dit laatste vind ik persoonlijk het leukste. Het paste beter bij de raven veertjes die ik op mijn duimen had gemaakt met de striper van Essence.

Voor deze nailart gebruikte ik:

Khaki Perry, Catrice
Cracked nail polish, H&M
freestuyle and tip painter, Essence

Binnenkort zal ik een how to schrijven over de veertjes.


Liefs,

Saskia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten