zaterdag 24 september 2011

Swatch: Topcoats vergeleken + Catrice Back to Black

Er zijn heel wat verschillende topcoats op de markt. Mijn favoriete budget merk heeft er al meer dan tien in de schappen staan. Die ga ik natuurlijk niet allemaal bespreken, ik heb de vier die ik het meest gebruik op een rijtje gezet.
-Matt topcoat
-Nail sealer
-High shine topcoat
-Special effect topper; soft touch

Alle vier zijn van Essence.

Ik heb ze geswatcht op Back to Black van Catrice.

Laat ik beginnen met Back to Black, anders dan de naam doet vermoeden is dit geen zwarte nagellak. Het is een donkere grijs tint, antraciet. Grijs is mijn favoriete nagellak kleur, dus deze moest mee toen ik hem in de winkel tegen kwam. Ik ben ook erg blij dat hij nu onderdeel van mijn stash is want het is een mooie kleur.
De lak is semi mat wat een erg bijzondere finsih geeft. Dat brengt me meteen op de reden om de verschillende topcoats te vergelijken. Soms heeft een lak een hele mooie finish maar mis je die compleet als je er een topcoat overheen brengt. Nu heeft niet elke lak een topcoat nodig en dan is het natuurlijk geen probleem. Deze lak blijft echter heel zacht dus heb je toch echt die topcoat nodig.

Topcoats zijn er in alle soorten en maten maar semi mat is erg zeldzaam. Ik heb er één ontdekt van Chanel (topcoat velvet) maar ik zou alleen budget merken bespreken. Daarom was ik erg enthousiast toen ik hoorde dat essence nu ook met een semi mat komt in de Special Effect Topper lijn.
Het lakje heet soft touch top coat.
Ik heb hem vergeleken met een hoogglans, sealing en matte topcoat. Op mijn pink heb ik geen topcoat gedaan, op mijn ringvinger de matte, op mijn middelvinger soft touch, op mijn wijsvinger high shine en op mijn  duim zit de sealing topcoat.


Het verschil met de matte topcoat is echt heel subtiel, van mij had er net iets meer glans in de topcoat gemogen. Toch vind ik hem mooier dan matt. Ook voelen je nagels een stuk prettiger aan met soft touch. Ze zijn dan echt heel zacht, alsof je ze net gebufft hebt. Bij matt heb je een toch wel akelig tipp-ex gevoel op je nagels, niet fijn. Het verschil tussen high shine en de sealing topcoat is ook minimaal, behalve dan dat de sealing topcoat een stuk langer blijft zitten.

Als je nog geen matte topcoat hebt maar hier wel mee wilt experimenteren zou ik dus voor soft touch gaan, het is niet echt een semi mat maar wel net wat mooier dan matt. Mocht je al wel een matte topcoat hebben dan is het eigenlijk zonde van je geld om soft touch aan te schaffen.
Ga je voor een glanzende topcoat dan zou ik de sealer aanschaffen, deze zorgt voor een veel langere houdbaarheid van je nagellak.

De topcoats van Essence zijn verkrijgbaar bij Kruidvat fillialen met een nailart schap voor €1,99 per stuk en Back to Black van Catrice is verkrijgbaar bij elke Kruidvat voor 2,49.

Liefs,

Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten